If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Незнам дали забелязвате, но отговор "C" е популжан допулнително на някоя програма за обработка на снимки, вижте как е по-ясно написано от останалите Иначе е уникална гатанка в този си вид
Alfa Romeo 146 Junior EX/Alfa Romeo 146 Ti EX /Alfa Romeo 156 GTA EX/Alfa Romeo 147 GTA wannabe
Точно така.Не знам защо се дърпат глупавите енгелези и колониите им, а не си сменят движението...
Всъщност не те, а всички останали са си го сменили !
Те просто са консервативни и си продължават постарому. Франсетата са "виновниците" ние да се движим вдясно.
"От най-древни времена въоръжените конници, по правило представители на аристокрацията, са се движели вляво. Просто защото мечът или копието се държат в дясната ръка и така е по-удобно при двубоя с вражеския конник, който, разбира се, прави същото. Пехотинците плебеи пък са предпочитали да се движат вдясно, за да виждат отдалеч конниците и навреме да им правят път. И така това си става навик. Благородникът язди отляво, селякът се тътри вдясно. Тази традиция се затвърждава и от появата и разпространието на първия обществен транспорт в Европа и Северна Америка пощенските карети и пътническите дилижанси. Кочияшите са заемали дясната страна на капрата. По две взаимосвързани причини. Първата е, за да могат да размахват спокойно дългите си камшици, без да плющят постоянно по покрива и да дразнят пътниците. Камшиците, естествено, са държали в дясната си ръка. Същевременно кочияшът е трябвало да има добра видимост към вътрешния коловоз. При тогавашната ширина и състояние на пътищата колите са се разминавали, както биха казали днешните шофьори, “на една боя” разстояние. Ясно е, че от дясното си място кочияшите са можели да контролира нещата в дясната страна на пътя. Това е било втората причина колите да се движат вляво. А от лявата страна на капрата на дилижанса, както знаем и от безбройните уестърни, е стоял неизбежният придружител с пушка в ръка...
Избухналата през 1789 г. Велика френска революция провъзгласява равенството, братството и свободата. Тези принципи на първо време се изразяват в рязане на главите на аристократите. Оцелелите, за да се спасят, се спешили и се размесили с тълпата, свикнала да се движи в дясната, “плебейска” страна на улиците и пътищата. Лявата страна буквално опустява. Якобинският диктатор Максимилан Робеспиер узаконява това “революционно” преобразование, като нарежда и на обществения транспорт да се движи вдясно. И въпреки че и неговата глава скоро пада под ножа на гилотината, “контрареволюционна реставрация” на лявото движение не се извършва.
На власт идва Наполеон. Завладявайки нови и нови европейски страни, той въвежда навсякъде френските порядки, включително и правилата за движение. Императорът утвърждава дясното движение далеч не от революционни съображения. Заедно с безкрайните армейски колони по пътищата на континента постоянно се придвижват и цели табуни коне резерв за кавалерията и теглителна сила за артилерията и обоза. Обикновено тях са ги завързвали в колона от по два-три коня, а ги е водел един коняр, яздещ в първият ред вляво. Оттам му е било по-удобно, ползвайки дясната ръка, да придържа и съседния кон. А и отдясно далеч по-удобно контролирал насрещния поток на движение. Освен това, както е известно, самият корсиканец Наполеон е бил левичар. Затова се е качвал на коня от дясно. Така императорското “левичарство” допълнително способствало за налагането на дясното движение във всички завоювани или съюзни страни на Европа. И дори в Египет. Дошлите по-късно там англичани благоразумно запазили съществуващото вече положение. Още повече че все пак страната формално винаги е била суверенна държава.
Дясното движение се налага в Русия и Турция, тогава плътно следващи “френската мода”. А чрез Испания и Португалия и в Латинска Америка."
Comment